Milliyet Sanat, Türkiye’nin sanat nabzını tutmaya devam ediyor. Bu ay kapağına “Heykelde Yeni Keşifler”i taşıyan dergi üçüncüsü düzenlenen yarışmanın hikâyesini okurla paylaşıyor. Melike Bayık’ın kaleme aldığı yazıda finale kalan 10 eser mercek altına alınıyor. Eserlerin her birinin insan olmak, ‘öz’e ulaşmak, ekoloji, mimari, mitoloji, yaşam koşulları gibi önemli ve güncel konuların altını çizdiğini söyleyen Bayık’ın satır aralarında keşfin hikâyesine ortak olacaksınız.
Asu Maro, Ayın Söyleşisi’nde 25 yıl sonra yeniden Cyrano de Bergerac olarak sahneye çıan Bülent Emin Yarar ile bir araya geldi. Zamanında oyunu göremeyen kızı yaşındakiler o samimiyeti, o duyguyu hissetsin, Edmond Rostand’dan yararlansın isteyen usta oyuncu 25 yıl önce Işıl Kasapoğlu’nun kendisini aramasıyla sahnelediği “Cyrano”yu şimdi genç yönetmen Ahmet Sami Özbudak ile yeniden seyirciyle bir araya getiriyor. 99 yılının Diyarbakır’ında ortaya çıkardığı “Cyrano”nun duygusunun değişmediğini söyleyen Yarar, bu süreçte hem heyecan hem de tedirginlik duyduğunu saklamıyor.
Tiyatronun yıldızları
Derginin tiyatro sayfalarında gündemdeki oyunlar yer alıyor. Ece Saruhan’ın “Adı tek kişilik, özü kolektif bir oyun” başlığıyla başlıyor sahnelere yolculuk. Saruhan, Ahmet Hamdi Tanpınar’ın ünlü romanı “Saatleri Ayarlama Enstitüsü”nü tiyatroya uyarlayan Saatler Kolektif’ine sorularını yöneltiyor. Saatler Kolektif’ten Serdar Biliş, Ahmet Sesigürgil, Gamze Kuş ve Serkan Keskin; “Meraktan doğan bir oluşumun çatısı altında, denemezsek bilemeyiz deliliğiyle yol aldık” diye niteledikleri tiyatro ile sinemanın harmanlandığı deneysel oyunun detaylarını anlatıyor. Yönetmen Engin Hepileri’nin “İklim krizinden neoliberalizme, günümüzde insanlar üzerinde kurulan baskıya kadar ciddi sözleri olan bir metin” cümlesiyle anlattığı “Kim Bu Ben”; göçün ağırlığını ortaya koyan “Sığınak”; Seçkin Selvi’nin “Akrep Gibisin Kardeşim” başlığıyla kaleme aldığı İBB Şehir Tiyatroları’nda sahnelenen “Bir Halk Düşmanı” sahnelerden sayfalara yansıyor.
Sorunlu babalar
Derginin mayıs sayısında “sinemanın hasarlı baba-oğul ilişkileri”ni mercek altına alınıyor. Bu hafta vizyona giren Robert De Niro ve Sebastian Maniscalco’nun başrolleri paylaştığı “About My Father-Eyvah Babam” filminden yola çıkan Burçin S. Yalçın yazısında “Yıldız Savaşları: Bölüm VI Jedi’in Dönüşü”, “Cinnet”, “Bisiklet Hırsızları” “Babam ve Oğlum” gibi gibi pek çok filmi masaya yatırıyor. Sinema sayfalarında İKSV Uluslararası İstanbul Film Festivali’nde Müjde Işıl’ın Milliyet Sanat En İyi Sanat Yönetmeni Ödülü’nü kazanan Meral Efe Yurtseven ve Emre Yurtseven ile söyleşisi, Hasan Nadir Derin’in François Ozon’un yeni filmi “The Crime is Mine- Suç Bende”ye dair tespitleri ve Atilla Dorsay’ın “Korku Ülkesine Yolculuk” üzerine olan yazısı bulunuyor.
Müzik sayfalarında Rap’in duygusal çocuğu Sefo okurlarla buluşuyor. Edebiyat sayfalarında Ayfer Tunç, “Kuru Kız’ı anlatıyor. Ölümünün 52. yıl dönümünde Deniz Gezmiş, “Fotoroman: Aşk Olsun Çocuk – Deniz Gezmiş’in Yaşamı ve Mücadelesi” adlı kitapla anılıyor.
Plastik sanatlar sayfalarında ise Cem Erciyes, “Eyüp manzaraları otoportresine dönüşmüş bir ressam” başlıklı yazısıyla ressam Naile Akıncı’yı anlatıyor. Bedri Baykam’ın Los Angeles’taki yeni soyut serisi “Hâlâ Islak” ile İş Sanat Kibele Sanat Galerisi’ndeki Zeki Faik İzer’in yapıtlarından oluşan “Paris, İstanbul, Nice” başlıklı sergi bu ayın plastik sanatlar alanındaki önemli etkinlikler olarak derginin sayfalarında yer alıyor.