Venedik ‘halka açma’ projesini reddetti

KÜLTÜR SANAT SERVİSİ – Avrupa Birliği kimlikli ‘AKT’ Mimarlık İnisiyatifi’nin ‘Katılım’ (Partecipazione – Beteiligung) projesi, geçen hafta tüm ülke katılımcıları gibi, Venedik’teki bienalde ziyarete açıldı. Ancak, ‘bitmemiş proje’ olarak tanıtılan bu radikal çalışmanın ‘kavramsal’ ve eylemsel akıbeti de Venedikli otoriteler tarafından kesin bir dille reddedildi. İşin garibi, projenin yerel otoriteden aldığı bu kesin ve olumsuz dönüş, Avusturyalı küratörlerinin ziyaretçilerle paylaştıkları esas tezi de alenen ispatlamış oldu. Buna göre, küratörlerin ‘Katılım’ projesini sunduğu Bienalin Giardini (Bahçe) isimli bölümünün kuzeydoğu sınırındaki Avusturya Pavyonu kenarında, ‘Bienal’i Venedik kentinden ayıran duvarın yer aldığı Sant’Elena bölgesi bulunuyor. Bu bölgede genellikle Venedik sakinleri ve misafirleri konaklarken  mimarlık kolektifi AKT ile Viyanalı mimar Hermann Czech yetkililer ile kamuoyuna iki alanı buluşturacak bir köprü inşaatı öneriyor. Bu köprü her ne kadar bütün bienali Sant’Elena sakinlerine açmayacak olsa da küratörler böylece yerel sakinler ile bir nebze de olsa sosyal etkileşim kurabilecek- lerini öne sürüyor. Proje esasen, aktivist gruplar ve Venedik halkının son yıllarda kapsadığı alanı da sürekli artıran ve kenti etkileyen uluslararası bienalden herhangi bir çıkar sağlanmadığı yönünde artan eleştirilerine dayanıyor. Bienalde sergilenen proje maketi ve görsellerinde Venedik Bienali’nin geçen zaman içinde kenti nasıl ‘işgal ettiği’  gözler önüne seriliyor.

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir