Heykel, şiir ve video gibi çeşitli üretim biçimlerine de yatkın Kara’nın İsviçre’deki bu ilk sergisinde, mekânın avlusuna yerleştirdiği 2021 tarihli, “Seneh’in Kilimi” isimli büyük boy soyut dışavurumcu eseri ve buna eşlik eden müdahalesi öne çıkıyor. Deneysel bir tavırla çalışan Kara, eserlerinde ince yağlı boya pastel boyaların yanı sıra tekstilden ve aile yadigârı fotoğraflar ile eski kupürlerden de faydalanıyor. Kara, geçmişinin kendisinde uyandırdığı çağrışımlara yoğunlaştığı projesinde, sergi avlusuna çok sayıda eski kare saçıyor. Figüratif anlatım ile soyutlama arasında serbestçe gezinen üslubu ile Melike Kara, eylül sonuna dek görülebilecek sergisi ekseninde okullarla sanat atölyeleri düzenlemeyi amaçlıyor. Belgrad ve Cape Town gibi küresel noktalarda eserlerini sergileyen Kara, İngiltere’nin başkenti Londra’daki Arcadia Missa’da yer alan “Aşağı Yukarı”, New York’ta 2019’da Salon 94’te yer alan “Gowend Garden” ve Hollanda’nın Rotterdam kentinde bulunan Witte de With Güncel Sanat Merkezi’nde, 2019’da yer alan “Parsley’den Bir Tat” sergisi ve sanatçı meslektaşı Jessica Gispert ile Belçika’nın başkenti Brüksel’de 2016’da açtıkları “Bal, Ekmek ve Tereyağı” gibi sergileriyle tanınıyor.