Banksy, 14 yıl aradan sonra Glasgow’da

“Kes ve Kaç: 25 Yılın Kâğıt Emeği” sergisinde Banksy, kendisine şöhret kazandıran ve ilk kez 2004’te Brighton’daki Prince Albert Barı’nda ortaya çıkan “Öpüşen Devriyeler” ile ellerinde mobil telefonlarıyla birbirlerine sarılmış bir çifti yorumladığı “Mobil Âşıklar” gibi çalışmalarının yeni versiyonlarını izleyenlerle paylaşıyor. Sanatçının İngiliz bayraklı çelik yelek, disko toplu devriye kaskı ve Ukrayna çatışma bölgelerine bıraktığı siyasal çalışmalarına da belgeleriyle yer verilen sergi, 28 Ağustos’a kadar izlenebilecek. Galerinin hafta sonları gece yarısına kadar açık olduğu belirtilirken, turneye çıkacağı konuşulan etkinlikte sanatçının yine dünya çapında tanınmış “Balonlu Kız”ının detaylı modeli de bulunuyor. Bilindiği gibi Banksy, 2018’de klasik bir çerçevede sunduğu eserini, 1 milyon sterlin bedel ile Sotheby’s tarafından satışa sunulduğu sırada ortaya koyduğu bir düzenek ile satış esnasında ‘yok ederek’ sanat dünyasını şaşırtmış ve eser tam tersi bir coşkuya yol açarak daha da pahalıya patlamıştı. Banksy, sanat anlayışı ve bu sergiye giden yolu özetleyen demecinde, sergisini de oluşturan baskı resimleri hakkında şunu dile getirdi: “Bu şablonları olası bir suç ve zarara karşı delil niyetine yıllarca saklayarak akıllılık ettimse bile, aradan bunca zaman geçti. Şimdi onları bir galeride sanat eseri olarak teşhir ediyorum. Yani, hangisi daha büyük bir suça karşılık geliyor, bilemiyorum.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir