Milliyet Sanat, ağustos sayısında okurları Türk sinemasının ilk kadın yönetmeni, film yapımcısı ve oyuncu Cahide Sonku ile karşılıyor. Asu Maro’nun Ayın Söyleşisi’nde konuk ettiği Osman Balcıgil son biyografik romanı “Kızıl Çengi”de Sonku’ya ve dönemine dair önemli ipucuları veriyor. Daha önce Suat Derviş, Afife Jale, Sabahattin Ali, Celile Hanım hakkında biyografik romanlar kaleme alan Balcıgil, “Cahide’den yola çıkıp Türkiye toplumunun fotoğrafını çekerek” önemli bir yapıt ortaya koyuyor. Bacılıgil’in “Suyun macerasını değiştiren bir hayat” olarak nitelendirdiği Sonku’nun hayatındaki önemli durak noktaları röportajda yer alırken; Atıf Yılmaz ile yaşadığı sorundan Haldun Dormen’in sanatçıya tutumuna, Muhsin Ertuğrul’un aşkından geri çevirdiği Hollywood teklifine kadar Sonku’nun hayatındaki pek çok olay satır aralarında okuru bekliyor.
Edebiyat sayfalarında Müjde Işıl’ın sinemacı ve yazar Ercan Kesal’la yeni kitabı “Hekimlik Sanatları”na dair söyleşisi var. Aynı zamanda doktor olan Kesal’ın tıbbi geçmişini satırlara döktüğü kitabına dair söyleşide özellikle sanatçı-doktor ilişkisi irdeleniyor. “Zaman Sığınağı” ile 2023 Uluslararası Booker Ödülü’nü kazanan Bulgar yazar Georgi Gospodinov söyleşisiyle bu ay dergiye konuk oluyor. Bir diğer edebiyat konusu ise 50 yaş ve üzerinde ilk romanlarını yazan kadın yazarlara ödül verilen Londra Kitap Fuarı.
Asu Maro’nun konuğu Osman Balcıgil.
Plastik sanatlar bölümünde Türkiye’nin yazlık mekânlarında açılan sergiler var. Tatilini sanatla zenginleştirmek isteyenler için öneriler bu dosyada toplanıyor. Ayrıca Bozlu Art Project’in 10’uncu yılını kutlayan “Suretimin Resmidir: Dr. Şükrü Bozluolcay Koleksiyonu’ndan Sanatçı Atölyeleri ve Otoportreler” sergisine dair tüm detaylar Cem Erciyes’in yazısında sanatseverlerle buluşuyor.
Milliyet Sanat müzik sayfalarında geçen ay vefat haberiyle herkesi yasa boğan Özkan Uğur’a selam duruyor. Yavuz Hakan Tok, sanatçıya veda niteliği taşıyan “Özkan Uğur Hiç Ölür Mü?” başlıklı yazısında “Özkan Uğur onu hep nasıl tanıdıysak, nasıl sevdiysek öyle kalmışlardan oldu. Ondan yana hayal kırıklığımız hiç olmadı. Ona hiç darılmadık, küsmedik, buna fırsat verecek hiçbir şey yapmadı” diyor. Geniş bir spektrum sunan sayfalarda “Edebiyatımız neden klasik müziğe uzak duruyor?” sorusuna yanıt aranıyor, Egemen Limoncuoğlu tarafından müzik dünyasının nabzı tutuluyor.
‘Yeşilçam arkeolojisi’
Sinema sayfalarında Ebru Çeliktuğ’un kaleminden çıkan beyaz perdenin keşfedilmemiş perili evleri, Hasan Nadir Derin’in bu yıl kariyerinin ilk Oscar’ını alan Jamie Lee Curtis’ dair incelmesi, Evrim Altuğ’un 80 yaşındaki Venedik Film Festivali’nin tarihi hakkındaki derlemesi ile Janet Barış’ın kısa zamanda ve az sayıda filmle sinemanın yeni yıldızı olan Paul Mescal’ı mercek altına aldığı yazıları bulunuyor. Sahne sanatları bölümünde Seçkin Selvi, “Bu maskenin altında dostluk var” başlığıyla “Ahretlik” oyununu yorumluyor. Seyhan Akıncı, “Yeşilçam Arkeolojisi” adında bir podcast serisini hazırlayan Utku Uluer ile konuşuyor. Derginin son sayfasındaki Tülay Palaz imzalı Özkan Uğur illüstrasyonu okuru uğurluyor.